Τετάρτη 13 Απριλίου 2016

Β. Καμπάνης, Πρόεδρος Π.Ο.Φ.Ε.Ε.

Την ανάγκη να προχωρήσει άμεσα και χωρίς εξετάσεις η πιστοποίηση των ήδη ασκούντων νόμιμα το επάγγελμα του λογιστή - φοροτεχνικού επισημαίνει στο Epsilon7 ο Πρόεδρος της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Φοροτεχνικών Ελεύθερων Επαγγελματιών.
Πρόσφατα η Π.Ο.Φ.Ε.Ε υπέβαλλε αναλυτικό υπόμνημα με τα αιτήματα του κλάδου στο Γεν. Γραμματέα Δημοσίων Εσόδων κ. Πιτσιλή και ο κύριος Βασ. Καμπάνης, σε μια συνέντευξη εφ όλης της ύλης, μας αναλύει τα σημαντικότερα από τα προβλήματα που αντιμετωπίζουν σήμερα τα λογιστικά γραφεία και οι φορολογούμενοι, αλλά και τις συγκεκριμένες προτάσεις που έχει καταθέσει η Ομοσπονδία.


Μεταξύ άλλων αναδεικνύει τη σημασία άμεσης καθιέρωσης της ηλεκτρονικής υπογραφής, ζητά διευκρινίσεις το ταχύτερο δυνατόν για την εφαρμογή των Ελληνικών Λογιστικών Προτύπων και προτείνει τη δημιουργία πρωτοβάθμιας συμβουλευτικής επιτροπής, αντί για την επιβολή των αυστηρών προστίμων του Νόμου 4174/2013.

Ο κ. Καμπάνης προτείνει να παραμείνει το Ε9 μόνιμα «ανοιχτό» για διόρθωση και καταχώρηση στοιχείων ώστε να ελαφρύνει το βάρος, το οποίο σηκώνουν αποκλειστικά λογιστές και φοροτεχνικοί. Ταυτόχρονα υποδεικνύει τις απαιτούμενες αλλαγές στο πλαίσιο που αναφέρεται στη διακοπή ή μεταβίβαση επιχείρησης.

Ως προς τη μεταρρύθμιση του Ασφαλιστικού ο Πρόεδρος της Π.Ο.Φ.Ε.Ε υπογραμμίζει πως παρ’όλες τις τελευταίες «βελτιώσεις» που πρότεινε το Υπουργείο Εργασίας στους επιστημονικούς φορείς, δεν αποκαθίστανται οι αδικίες του κυβερνητικού προσχεδίου.

Σύμφωνα με τον κύριο Καμπάνη: «πολλά θέματα είναι δυνατόν να προλαμβάνοντα και να επιλύονται με ταχύτητα εφόσον η Π.Ο.Φ.Ε.Ε. αποτελέσει θεσμικό συνομιλητή τόσο του Υπουργείου όσο και της Γ.Γ.Δ.Ε. ως η μοναδική Ομοιοεπαγγελματική Ομοσπονδία στον χώρο των Λογιστών Φοροτεχνικών Ελεύθερων Επαγγελματιών»

E7 | Ο κλάδος των λογιστών και των φοροτεχνικών συμμετείχε ενεργά στο κοινό μέτωπο των επιστημονικών φορέων ενάντια στις προτάσεις της κυβέρνησης για το ασφαλιστικό. Πιστεύετε πως ούτε και οι τελευταίες, «βελτιωτικές», προτάσεις του Υπουργείου Εργασίας συγκροτούν ένα πλαίσιο το οποίο μπορεί να αποτελέσει τη βάση για μία κοινά αποδεκτή λύση;

Η Π.Ο.Φ.Ε.Ε από την πρώτη στιγμή δημοσιοποίησης του κυβερνητικού προσχεδίου για το ασφαλιστικό κατέδειξε με συγκεκριμένα παραδείγματα την υπέρογκη επιβάρυνση που επέρχεται στους ελεύθερους επαγγελματίες από την προτεινόμενη αύξηση των ασφαλιστικών εισφορών. Υποστηρίξαμε τεκμηριωμένα ότι η παραγωγική βάση της χώρας οδηγείται σε εξόντωση, οι ελεύθεροι επαγγελματίες σε κλείσιμο βιβλίων και οι μικρές επιχειρήσεις σε νέα λουκέτα, ενώ ταυτόχρονα η «μεταρρύθμιση» ενισχύει αντί να αντιμετωπίζει την εισφοροδιαφυγή και τη φοροδιαφυγή.

Στη συνέχεια η κοινή μας δράση με τους υπόλοιπους επιστημονικούς φορείς υποχρέωσε και την ηγεσία του Υπουργείου Εργασίας να παραδεχθεί ότι υπάρχουν στο προσχέδιο ρυθμίσεις με δημευτικό χαρακτήρα που χρήζουν «βελτιώσεων». Ωστόσο οι τροποποιήσεις που μας προτάθηκαν όχι μόνο δεν κάλυψαν το έλλειμμα δικαιοσύνης του προσχεδίου, αλλά στηρίζονταν σε μη επιστημονική και ανορθολογική βάση, σε λαϊκιστικές ρητορικές και προσπάθεια διχασμού της κοινωνίας.

Γι’ αυτό επιμένουμε πως είναι απαραίτητη η απόσυρση του ασφαλιστικού, ενώ περιμένουμε από την κυβέρνηση να μας καταθέσει τις αναλογιστικές μελέτες και τα στοιχεία που διαθέτει τα οποία θα πρέπει να αποδεικνύουν πως η μεταρρύθμιση θα διασφαλίσει τόσο την καταβολή των συντάξεων στο παρόν και το μέλλον, όσο και την αναπτυξιακή πορεία των επιστημονικών φορέων, τα μέλη των οποίων καλούνται να δεχθούν σημαντικές μειώσεις στα εισοδήματά τους στο βωμό μιας αμφίβολης διάσωσης των ασφαλιστικών ταμείων.

Αυτά ως προς τις γενικές αρχές της ασφαλιστικής μεταρρύθμισης. Πιο συγκεκριμένα, εμείς λέμε ότι πρέπει να υπάρχει έκπτωση των ασφαλιστικών εισφορών για όλες τις μορφές οντοτήτων από το φορολογητέο εισόδημα και σε περίπτωση πολλαπλής συμμετοχής από οντότητα της επιλογής του φορολογούμενου.

Ήθελα να αναφερθώ ειδικότερα και στην ΠΟΛ.1113/2-6-15, όπου γίνεται αναφορά στην έκπτωση ασφαλιστικών εισφορών από την Ομόρρυθμη Εταιρεία μόνο αν έχει τεθεί σε αδράνεια υπάρχουσα τυχόν ατομική επιχείρηση (στην περίπτωση που συμμετέχει ο Ομόρρυθμος Εταίρος σε Ο.Ε. αλλά και σε ατομική επιχείρηση). Ο τρόπος που αναγράφεται στην εγκύκλιο αφήνει να εννοηθεί ότι έπρεπε να είχε τεθεί σε αδράνεια στο μητρώο. Επειδή πολλά επαγγέλματα όπως και το δικό μας προϋποθέτουν την ύπαρξη ατομικής έστω και χωρίς έσοδα, ζητήσαμε την άμεση διόρθωση της αναφοράς «σε αδράνεια» με αναφορά στην ύπαρξη εσόδων που καλύπτουν το ποσό των ασφαλιστικών εισφορών.

Οι επιχειρηματίες θα πρέπει να μπορούν να επιλέγουν από πού θα γίνεται η αφαίρεση των ασφαλιστικών εισφορών (Ο.Α.Ε.Ε.) σε περίπτωση συμμετοχής τους σε προσωπικές εταιρίες πέραν της ατομικής τους ιδιαίτερα όταν αυτή δεν έχει κέρδη για να καλυφθούν οι εισφορές.

E7 | Σε πρόσφατη συνάντησή σας με το νέο Γενικό Γραμματέα Δημοσίων Εσόδων κύριο Πιτσιλή αναλύσατε πολλά πρακτικά και καθημερινά προβλήματα που αντιμετωπίζουν οι λογιστές και οι φοροτεχνικοί στη διεκπεραίωση σημαντικών εργασιών και με αναλυτικό σας υπόμνημα προτείνατε μια σειρά λύσεων. Πως θα πρέπει κατά τη γνώμη σας να προχωρήσουν ζητήματα όπως η ηλεκτρονική υπογραφή, η πιστοποίηση και η εφαρμογήτων Ελληνικών Λογιστικών Προτύπων ;

Αρχικά θέλω να τονίσω πως πολλά θέματα είναι δυνατόν να προλαμβάνονται και να επιλύονται με ταχύτητα εφόσον η Π.Ο.Φ.Ε.Ε αποτελέσει θεσμικό συνομιλητή τόσο του Υπουργείου όσο και της Γ.Γ.Δ.Ε. ως η μοναδική Ομοιοεπαγγελματική Ομοσπονδία στον χώρο των Λογιστών Φοροτεχνικών Ελεύθερων Επαγγελματιών.



 
Ως προς την ηλεκτρονική υπογραφή, εκτιμούμε πως η άμεση καθιέρωσή της θα συμβάλλει σημαντικά στην ασφάλεια των ηλεκτρονικών συναλλαγών και στην εμπέδωση της θεσμικής εμπιστοσύνης μεταξύ επιχειρήσεων, Λογιστικών γραφείων και φορολογικών αρχών. Μπορεί να γίνει άμεσα με τον ίδιο τρόπο που δόθηκε στους Συμβολαιογράφους και τους Εκτελωνιστές. Θα πρέπει να περιλαμβάνει και τουςυπαλλήλους των γραφείων μας.

Η πιστοποίηση πρέπει να προχωρήσει και να ολοκληρωθεί άμεσα χωρίς διαδικασία εξετάσεων από τους ήδη ασκούντες ΝΟΜΙΜΑ το επάγγελμα και χωρίς εξαιρέσεις σύμφωνα με το άρθρο 17 του νόμου 3842/2010 που παραμένει σε ισχύ.

Ο εξουσιοδοτημένος Λογιστής –που εμφανίζεται στο σύστημα του TaxisΝΕΤ - και οι υπάλληλοί του να μην χρειάζονται επιπλέον εξουσιοδοτήσεις θεωρημένες από Κ.Ε.Π. για ενέργειες στις Δ.Ο.Υ. στο όνομα των πελατών τους. Αυτό σημαίνει ότι οι Δ.Ο.Υ. πρέπει να έχουν πρόσβαση στην πληροφόρηση που αφορά την παροχή εξουσιοδότησης σε κάποιο Λογιστικό Γραφείο.

Έτσι θα ελέγχεται η ευθύνη του προσερχόμενου στην Δ.Ο.Υ. Σήμερα ζητούν χειρόγραφες εξουσιοδοτήσεις και οι Επαγγελματικές Ταυτότητες που χορήγησε το Ο.Ε.Ε. κινδυνεύουν να πεταχτούν στα άχρηστα.

Είναι απαραίτητο να υπάρξει έγκριση της δυνατότητας για καθορισμό ύπαρξης επαγγελματικού λογαριασμού για αποκλειστική χρήση πληρωμών πελατών μας (σαν Λογιστικά Γραφεία) ο οποίος θα γνωστοποιείται και στο Μητρώο και η διακίνηση δεν θα αποτελεί αντικείμενο ελέγχου, εάν φυσικά οι χρεώσεις ισούνται με τις πιστώσεις για πληρωμές προς το Δημόσιο και τα Ασφαλιστικά Ταμεία. Επίσης να υπάρξει μέριμνα και οδηγία προς τους ελεγκτικούς μηχανισμούς – για την ιδιαιτερότητά μας αυτή - για τους ελέγχους αυτού του είδους σε συναδέλφους.

Μετά την μεγάλη «συζήτηση» που έχει ανοίξει σχετικά με την προαιρετική εφαρμογή των Ε.Λ.Π. για ένα χρόνο, με τις «διαρροές» που διαβάζουμε στο διαδίκτυο και τις προσδοκίες που έχουν δημιουργηθεί, θα πρέπει να δοθεί μια λύση ώστε να ξέρει ο Κλάδος πως μπορεί να κλείσει το φορολογικό έτος και με ποιους κανόνες. Σε κάθε περίπτωση η πρώτη εφαρμογή τους, όποτε εφαρμοσθούν, δεν πρέπει να επισύρει κανενός είδους ποινή.

Στον κύριο Πιτσιλή τονίσαμε επίσης ότι θα πρέπει να υπάρξει νομοθετική παρέμβαση στις μεταβατικές διατάξεις του Ν.4172/2013, ώστε να παραμείνουν σε ισχύ οι παλαιές διατάξεις μέχρι την ισχύ του νόμου 27/01/2022 για την όλη διαδικασία για τις Ι.Μ.Ε. Ε.Π.Ε. Του εξηγήσαμε πως η ισχύουσα ερμηνεία των διατάξεων που καταλήγει στο συμπέρασμα ότι «το μέρισμα που διανέμεται δεν θεωρείται περαιτέρω έσοδο για τον εταίρο που θα καταχωρηθεί στα βιβλία του αλλά ως διανομή κερδών» δημιουργεί μεγάλο λογιστικό και φορολογικό θέμα για τις ήδη λειτουργούσες Ι.Μ.Ε. Ε.Π.Ε. και τις ατομικές επιχειρήσεις των εταίρων τους οι οποίες για την χρήση 2014:

(α) έχουν υποβάλει τις φορολογικές δηλώσεις τόσο για τις Ι.Μ.Ε. όσο και για τους εταίρους

(β) έχουν ήδη αποδοθεί μεγάλα ποσά φόρων και ΦΠΑ.

(γ) τα έξοδα έχουν ήδη εκδοθεί στο όνομα των εταίρων και για το 2015 καθότι διατηρούν το δικαίωμα χρήσης του ΦΔΧ σύμφωνα με την νομοθεσία.

(δ) αν δεν έχουν φορολογικό έσοδο από την εκκαθάριση

θα βγάλουν ζημίες όλες οι ατομικές καθώς αποσβέσεις και έξοδα εκπίπτουν από τα βιβλία των εταίρων.

(ε) τα ποσοστά συμμετοχής στην Ι.Μ.Ε. Ε.Π.Ε. είναι διαφορετικά από τον τρόπο διανομής της διαφοράς εσόδων – κόστους καθώς εξαρτώνται από τα δρομολόγια του κάθε αυτοκινητιστή.

(στ) για το κόστος χρήσης του ΦΔΧ από την Ι.Μ.Ε. Ε.Π.Ε. δεν προβλέπεται να εκδίδεται φορτωτική ή τιμολόγιο αλλά μόνον εκκαθάριση από την Ε.Π.Ε. για επιμερισμό εσόδων, εξόδων και Φ.Π.Α.

E7 | Πρόσφατα κοινοποιήσατε στο οικονομικό επιτελείο της κυβέρνησης επιστολή του Συλλόγου Αδειούχων Λογιστών – Φοροτεχνικών του Νομού Χανίων, που ζητά την επαναφορά της ρύθμισης των 100 δόσεων. Γιατί την θεωρείτε αναγκαία;

Όπως ανάγλυφα περιέγραψαν το πρόβλημα και οι συνάδελφοί μας από τα Χανιά, η καθημερινή μας επαφή – ως λογιστές – με τις επιχειρήσεις, έχει αναδείξει, σε εμάς, το πραγματικό μέγεθος του προβλήματος της ρευστότητάς τους. Είναι καταφανές ότι έχει φτάσει σε τέτοιο εύρος όπου μαθηματικά οδηγούνται σύντομα – η μία μετά την άλλη – σε οριστική παύση των εργασιών τους.

Δεν είναι αρκετή η διαπίστωση για το πόσες επιχειρήσεις έχουν διακόψει τις εμπορικές τους δραστηριότητες. Οι συναρμόδιοι Υπουργοί πρέπει να σταθμίσουν και τη συνεχή αύξηση των συσσωρευμένων χρεών στις ήδη λειτουργούσες οικονομικές μονάδες τα οποία προέρχονται από τη συνεχή μείωση της ζήτησης (ελέω έλλειψης ρευστότητάς και στους καταναλωτές) και τη συνεχή φορολογική και ασφαιστική επιβάρυνση. Πρέπει να δουν το θέμα στην πραγματική του βάση και να δώσουν λύσεις πριν είναι αργά. Ρυθμίσεις όπως η πρόσφατη των 100 δόσεων μπορεί να δώσει «ανάσα» στις επιχειρήσεις.



E7 | Στον κλάδο των Λογιστών – Φοροτεχνικών έχει πέσει όλο το βάρος καταχώρησης και διόρθωσης των στοιχείων περιουσίας. Ακόμα, για πολλά θέματα υπάρχουν λάθη, εκκρεμότητες και παραλείψεις που δυσκολεύουν το έργο των φοροτεχνικών. Πως μπορεί να ομαλοποιηθεί η κατάσταση; Ποιές είναι οι προτάσεις σας;

Πάγια θέση μας - που έχει εκφραστεί κατ’ επανάληψη με κάθε τρόπο και μέσο - είναι ότι το Ε9 πρέπει να παραμένει μόνιμα «ανοιχτό» ώστε να διορθώνονται τα στοιχεία των ακινήτων και ταυτόχρονα να μην υπάρχουν τα πρόστιμα της εκπρόθεσμης τροποποιητικής του άρθρου 54 του Ν.4174/2013 που συχνά αποτελούν τροχοπέδη για την συμπλήρωση ή διόρθωση στοιχείων από την πλευρά των φορολογούμενων.

Επίσης, για λόγους δικαιοσύνης και ίσης μεταχείρισης μεταξύ ατομικών επιχειρήσεων και νομικών προσώπων (ιδιαίτερα σε περίοδο ύφεσης και κρίσης) είναι σημαντικό να καταστεί εφικτή στην περίπτωση των ατομικών επιχειρήσεων η δυνατότητα μεταφοράς της ζημίας στις επόμενες 5 χρήσεις. Σήμερα, σύμφωνα με την παρ.3 του άρθρου 34 του ΚΦΕ – Ν.4172/2013, οι ατομικές επιχειρήσεις «χάνουν» τη ζημιά όταν φορολογούνται με τεκμαρτό τρόπο σε μια ζημιογόνο χρήση.

Επιπλέον προτείνουμε :

  • Διόρθωση του λάθους στη νομοθετική αλλαγή που αφορά την δωρεάν παραχώρηση αγροτεμαχίων από συγγενείς οι οποίοι δεν είναι αγρότες (συνταξιούχοι, μισθωτοί, κλπ) πριν την νέα υποβολή (άρθρο 39, παρ. 2 του ΚΦΕ – Ν.4172/2013) των δηλώσεων για το φορολογικό έτος 2015.
  • Διόρθωση της ερμηνείας που δόθηκε για την εξόφληση των λογαριασμών ΔΕΗ πάνω από 500 ευρώ όπου η πληρωμή των ποσών στον γκισέ δεν καλύπτει την αναγνώριση του εξόδου, ερμηνεία που δόθηκε μετά από μεγάλο διάστημα. Η ερμηνεία ουσιαστικά αμφισβητεί ότι το ποσό καταβλήθηκε «νομότυπα» και στο Ταμείο της ΔΕΗ.
  • Η ΠΟΛ.1223/08-10-2015 που εκδόθηκε μετά το πέρας των καταληκτικών προθεσμιών (30/08/2015) δημιούργησε πρόβλημα σε όσους έχουν συμπεριλάβει στα Ε1 τα ποσά των μερισμάτων από συμμετοχή σε προσωπική εταιρία με διπλογραφικά βιβλία, που αφορούν στη χρήση 2014, λαμβάνοντας κατά τον τρόπο αυτό ως ημερομηνία κτήσης του εισοδήματος την 31η Δεκεμβρίου 2014. Δεδομένου ότι οι δηλώσεις αυτές έχουν εκκαθαριστεί και έχουν καταβληθεί οι αναλογούντες φόροι, τα ποσά που δηλώθηκαν από μερίσματα προσωπικών εταιρειών (Ο.Ε., Ε.Ε. με διπλογραφικά βιβλία) στο φορολογικό έτος 2014, να θεωρηθούν ως μερίσματα του φορολογικού έτους 2014 και να μην απαιτηθεί να γίνουν τροποποιητικές.
  • Θα πρέπει να δοθεί η δυνατότητα για την εξυγίανση ισολογισμών επιχειρήσεων (μέτρο που θα φέρει άμεση εισροή χρημάτων στα δημόσια ταμεία). Θέλουμε οι επιχειρήσεις να κάνουν μια νέα αρχή αλλά όλες λίγο ή πολύ «σέρνουν» βαρίδια του παρελθόντος. Αυτό που αναφέρει σαν δυνατότητα ο Ν.4308/2014 για τα Ε.Λ.Π. μπορεί να αποτελέσει εργαλείο εσόδων για το Δημόσιο.

E7 | Αν και η χρήση του πλαστικού χρήματος θα συνδεθεί από φέτος με το «χτίσιμο» του αφορολογήτου, οι πολίτες είναι υποχρεωμένοι να μαζεύουν ακόμη τις χάρτινες αποδείξεις. Πώς πιστεύετε ότι θα γίνει συνείδηση σε επιχειρήσεις, επαγγελματίες και καταναλωτές η έκδοση του νόμιμου παραστατικού αλλά και η χρήση πιστωτικής και χρεωστικής κάρτας;

Χρειάζεται κατ αρχήν εξορθολογισμός του συστήματος συλλογής των αποδείξεων με αυτοματοποιημένους τρόπους, χωρίς να υφίστανται οι πολίτες το βαρύ άγχος της καθημερινής συλλογής. Το μέτρο συλλογής αποδείξεων θα πρέπει να ισχύσει για όλα τα φυσικά πρόσωπα, άρα και για όλους τους ελεύθερους επαγγελματίες.

Προτείνεται να εκπίπτει το σύνολο των αποδείξεων όλων των επαγγελματικών κλάδων και όλων των φορολογουμένων κατά ένα ποσοστό από το εισόδημα, και το υπόλοιπο αυτού να φορολογείται με βάση την υφιστάμενη φορολογική κλίμακα και να «κτίζεται» έτσι το όποιο ποσό αφορολόγητου.

Η εφαρμογή ενός τέτοιου συστήματος θα «υποκινούσε» τη φορολογική συνείδηση των υπόχρεων, παρέχοντάς τους ένα ισχυρό κίνητρο καθολικής και ενσυνείδητης συλλογής αποδείξεων. Το ποσό φόρου που θα χαθεί από το αφορολόγητο θα υπερκαλυφθεί με τον Φ.Π.Α. των αποδείξεων που δεν ζητούνται σήμερα, αλλά και με τον φόρο των επιχειρήσεων λόγω αύξησης κερδών.



 
Αναγκαίο ζητούμενο είναι η δημιουργία συγκρουόμενων συμφερόντων.

Σε κάθε περίπτωση, το Υπουργείο Οικονομικών θα πρέπει το συντομότερο να αποσαφηνίσει τη διαδικασία συλλογής αποδείξεων και υποβολής φορολογικών δηλώσεων για το 2016. Προκειμένου να λειτουργήσει η γενική χρήση του πλαστικού χρήματος είναι αναγκαία η ταυτόχρονη επιδότηση προμήθειας και συντήρησης τερματικών μηχανών POS. Το κόστος των συναλλαγών για την ηλεκτρονική τραπεζική θα πρέπει να είναι μηδενικό. Θα πρέπει επίσης να καθιερωθεί ένας ακατάσχετος λογαριασμός και χωρίς έξοδα παρακράτησης, ανά επιχείρηση, ο οποίος θα σχετίζεται αποκλειστικά με τη χρήση τερματικού μηχανήματος POS και ηλεκτρονικών συναλλαγών, εφόσον καταστεί υποχρεωτική η χρήση τους. Μετά βέβαια μπορεί ο τρόπος αυτός να αντικαταστήσει και την έκδοση αποδείξεων λιανικών συναλλαγών από Φορολογικές ταμειακές μηχανές.

E7 | Λογιστές και φοροτεχνικοί αντιμετωπίζουν ανυπέρβλητα προβλήματα με τις συγκεντρωτικές καταστάσεις τιμολογίων, λόγω των διαφορών και των συνακόλουθων υποχρεώσεων, δηλαδή τροποποιητικές δηλώσεις, πρόστιμα και άλλα. Πως μπορεί να εξομαλυνθεί η κατάσταση ;

Θα πρέπει οι συγκεντρωτικές καταστάσεις τιμολογίων (ή ΜΥΦ) να υποβάλλονται ετήσιες με όριο απαλλαγής υποβολής τα 300 ευρώ, τα οποία δεν θα υποβάλλονται καθόλου, παρά μόνον συνολικά με ένα άθροισμα. Από το 2017 (χρήση 2016) πρέπει η λήξη της υποβολής τους να ολοκληρώνεται πριν την υποβολή των φορολογικών δηλώσεων, και επίσης βέβαια θα πρέπει το συντομότερο δυνατό, το σύστημα υποδοχής της ΓΓΠΣ να γίνει πιο εύκολο στη χρήση.

Οι ήδη εκκρεμούσες υποβολές και διορθώσεις του 2014 αλλά και 2015 μέχρι σήμερα να μπορούν να υποβληθούν πλέον με ένα ενιαίο αρχείο και όχι υποχρεωτικά σπαστά ανά τρίμηνο με την πρόνοια της μη ύπαρξης προστίμων από εδώ και πέρα, για τυχόν τροποποιήσεις (ΜΥΦ και φορολογικών δηλώσεων), να παραταθεί για τρίμηνο η διόρθωσή τους και να καλύψει το σύνολο των ΜΥΦ. Άλλωστε η χρήση είναι πιλοτική και έχει κοστίσει στον κλάδο άπειρες εργατοώρες απλήρωτες φθάνοντας τους λογιστές στα όριά τους.

E7 | Έχετε επισημάνει την ανάγκη να υπάρξουν αρκετές μεταβολές σε θέματα που άπτονται της διακοπής ή μεταβίβασης επιχείρησης. Ποιες είναι αυτές; Ποια άλλα ζητήματα πιστεύετε ότι θα πρέπει να λυθούν το συντομότερο από το Υπουργείο Οικονομικών;

Οι εκπρόθεσμες διακοπές επιχειρήσεων (προ του 2010) θα πρέπει να έχουν καθολική διάρκεια χωρίς ημερομηνία λήξης, δηλαδή μια μόνιμη διαδικασία. Σήμερα η προθεσμία είναι 29/2/2016 μετά από παρατάσεις και καλό είναι να παραταθεί μέχρι 30/6/2016 όπως έχουμε προτείνει, ή να ανακοινωθεί η μόνιμη λύση στο πρόβλημα. Αυτή η διαδικασία ταλαιπωρεί τους συναδέλφους όλα τα χρόνια ανκαι δεν είναι δικό μας θέμα (κλαδικό) αλλά περισσότερο των πελατών μας. Επίσης, η μεταβίβαση επιχείρησης (οικογενειακής) για λόγους υγείας ή συνταξιοδότησης σε συγγενή Α’ βαθμού θα πρέπει να γίνεται με την μη καταβολή οποιουδήποτε φόρου και με απλή διαδικασία μόνο αλλαγής των ΑΦΜ καιτίποτε άλλο, είτε αυτή γίνεται με επαχθή αιτία είτε με γονική παροχή.

Χρειάζεται επίσης, να δημιουργηθεί μόνιμη ομάδα εργασίας για παρακολούθηση τρεχόντων θεμάτων τόσο των επιχειρήσεων όσο και των φορολογουμένων με τη συμμετοχή της Π.Ο.Φ.Ε.Ε. Θα βοηθήσει σημαντικά στην επίλυση προβλημάτων και στην πρόληψη κακής νομοθέτησης.

Αναγκαία είναι και η επανασύσταση της Επιτροπής στα πλαίσια του παλαιού αρ. 70Α ανά Περιφέρεια με προεδρεύοντα Δικαστικό και συμμετοχή των κοινωνικών φορέων.

Ως προς τη διαδικασία ηλεκτρονικής υποβολής των συμφωνητικών τέλος, ζητούμε να ενσωματωθούν όλα τα συμφωνητικά και να μην χρειάζεται διπλή υποβολή καταστάσεων και από τους δύο συμβαλλομένους. Να αρκεί η κατάθεση από τον λήπτη των υπηρεσιών (πελάτη) και μόνο η αποδοχή από τον πάροχο των υπηρεσιών.

Δείτε το πλήρες κείμενο της συνέντευξης του κ.Καμπάνη στο τεύχος Απριλίου του περιοδικού Epsilon7

Δεν υπάρχουν σχόλια: