Σάββατο 27 Οκτωβρίου 2012

Ποιος ο ρόλος των Φορολογικών ΚΕΠ

Ποιος ο ρόλος των Φορολογικών ΚΕΠ [VIDEO]
Προχωρεί η δημιουργία των πρώτων 34 Κέντρων Εξυπηρέτησης Φορολογουμένων (ΚΕΦ) στα οποία θα μεταβιβαστεί μέρος των αρμοδιοτήτων των εφοριών που βάζουν «λουκέτο».
Μέχρι τον Μάρτιο του 2013 θα κλείσουν 150 εφορίες.
Σε λειτουργία θα παραμείνουν 120 ΔΟΥ σε όλη τη χώρα, ενώ για την εξυπηρέτηση των Φορολογουμένων σε ορεινές, παραμεθόριες και νησιωτικές περιοχές θα συσταθούν 99 Κέντρα Εξυπηρέτησης Φορολογουμένων.
Τα «φορολογικά ΚΕΠ» θα λειτουργούν στους δήμους υπό την προϋπόθεση ότι θα διατεθούν οι κατάλληλοι χώροι στέγασής τους και θα αναληφθεί το πλήρες κόστος λειτουργίας τους από τους δήμους. Το κόστος της μισθοδοσίας που θα εργάζονται σε αυτά παραμένει στο υπουργείο Οικονομικών.
Σύμφωνα με εγκύκλιο του υπουργείου Οικονομικών, τα πρώτα 34 ΚΕΦ μπορούν να δημιουργηθούν στους δήμους:
 
Ναυπακτίας, Ερμιονίδας Μεγαλόπολης, Δυτικής Αχαΐας, Κάτω Νευροκοπίου, Σουφλίου, Μαντουδίου-Λίμνης-Αγίας Αννας, Ανδρίτσαινας – Κρεστένων, Μινώα-Πεδιάδας, Χερσονήσου, Φιλιατών, Κόνιτσας, Πωγωνίου, Νέστου, Μουζακίου, Σοφάδων, Νεστορίου, Σικυωνίων, Αγιάς, Τυρνάβου, Μεσσήνης, Ζηρού, Πάργας, Μαρωνείας-Σαπών, Βισαλτίας, Νέας Ζίχνης, Καλαμπάκας, Δομοκού, Μακρακώμης, Αμυνταίου και Κισσάμου.
Στα ΚΕΦ θα περάσουν αρμοδιότητες των εφοριών που κατεβάζουν ρολά όπως:
* Παραλαβή φορολογικών δηλώσεων (αρχικών, συμπληρωματικών, τροποποιητικών) και διαβίβασή τους στην αρμόδια ΔΟΥ, στις περιπτώσεις μη υποχρεωτικής ηλεκτρονικής υποβολής.
* Χορήγηση εντύπων φορολογίας εισοδήματος (ενδεικτικά, Ε1, Ε2, Ε3, Ε5, Ε7), παροχή οδηγιών για τη συμπλήρωσή τους και τη συνυποβολή των απαραίτητων δικαιολογητικών.
* Παραλαβή φορολογικών αιτημάτων και διαβίβαση στις ΔΟΥ.
* Παραλαβή (προσωρινή) δηλώσεων φόρου κληρονομιών, δωρεών, γονικών παροχών, κερδών από λαχεία και μεταβίβασης ακινήτων, έλεγχος των στοιχείων των δηλούντων, καταχώριση των δηλώσεων στο βιβλίο πρωτοκόλλου, χορήγηση βεβαίωσης για την κατάθεση της δήλωσης με την καταγραφή επί αυτής, αναλυτικά, όλων των συνυποβαλλόμενων στοιχείων και δικαιολογητικών, αποστολή των δηλώσεων στη ΔΟΥ και χορήγηση των αντιγράφων αυτών μετά την επιστροφή τους από τη ΔΟΥ.
* Παραλαβή αιτήσεων επιστροφής ΦΠΑ αγροτών, με τα σχετικά δικαιολογητικά και αποστολή τους στη ΔΟΥ.
* Παραλαβή της άδειας και των πινακίδων κυκλοφορίας για τη θέση των οχημάτων σε προσωρινή ακινησία.
* Διαδικασίες χορήγησης ΑΦΜ.

Δεν υπάρχουν σχόλια: