Τρίτη 20 Νοεμβρίου 2012

Νέος χάρτης στάθμευσης στην πόλη της Βέροιας

Με ένα πολύ αναλυτικό ρεπορτάζ η εφημερίδα "Μακεδονική" παροσιάζει όλες τις αλλαγές που θα υπάρξουν στο κέντρο της Βέροιας μετά τις Αστικές Αναπλάσεις. Ποιες θέσεις πάρκινγκ καταργούνται; Πόσες δημιουργούνται; Αναλυτικα όλες οι απαντήσεις στο εκετνές κείμενο που ακολουθεί:




Ριζικό "λίφτινγκ" στο μείζον θέμα της στάθμευσης επιδιώκει ο δήμος Βέροιας, μέσα από το έργο των αστικών αναπλάσεων που βρίσκεται σε πλήρη εξέλιξη από το καλοκαίρι. Οι αλλαγές στο υπάρχον καθεστώς των νόμιμων και παράνομων θέσεων στο κέντρο της πόλης προκαλεί τις ενστάσεις πολιτών, με την τεχνική υπηρεσία να δηλώνει σε όλους τους τόνους πως το έργο έχει στόχο να αλλάξει η εικόνα της Βέροιας και "να παραδώσει την πόλη στους πολίτες".

Σε μία προσπάθεια να αποσαφηνίσει το μέγεθος των αλλαγών που θα σημειωθούν το αμέσως επόμενο διάστημα και μετά την εκτέλεση του έργου, η "Μ" σε συνεργασία με την τεχνική υπηρεσία του δήμου κατέγραψε τις απώλειες σε νόμιμες και παράνομες θέσεις στο κέντρο της Βέροιας και τις νέες θέσεις που δημιουργούνται σε κομβικά σημεία της πόλης.

Καταργούνται 310 θέσεις και δημιουργούνται 298 στο σύνολο του έργου - Οι μεγαλύτερες απώλειες σημειώνονται στην οδό Ανοίξεως

Περί τις 310 θέσεις υπολογίζεται ότι θα χαθούν από τα έργα των αστικών αναπλάσεων, οι περισσότερες από τις οποίες καταγράφονται στην οδό Ανοίξεως. Με σκοπό την αύξηση της χρήσης της από τους πολίτες, η μελέτη προβλέπει μείωση του ενεργού πλάτους του δρόμου με διαπλάτυνση πεζοδρομίων και παράλληλη απώλεια 180 θέσεων. Στη συνέχεια παραθέτονται τα σημεία της οδού Ανοίξεως όπου γίνονται οι παρεμβάσεις. Σημειώνεται ότι ο υπολογισμός των θέσεων που καταργούνται και δημιουργούνται έγινε με την προδιαγραφή της μελέτης των 5 μέτρων, διάσταση που καταλαμβάνει ένα αυτοκίνητο σε μία λογική εκμετάλλευση του χώρου.
Συγκεκριμένα από την αρχή της οδού Ανοίξεως από τον ύψος της 28ης Οκτωβρίου μέχρι την Καρακωστή το ενεργό πλάτος του δρόμου μειώνεται στα 6,5 μέτρα από τα 10 που είναι σήμερα.
Δημιουργούνται 29 θέσεις στάθμευσης και στις δύο πλευρές του δρόμου και επίσης δημιουργούνται 2 θέσεις ΑμΕΑ. Καταργούνται 6 θέσεις στάθμευσης που χαρακτηρίζονταν παράνομες, ενώ καταργούνται και 6 θέσεις στάθμευσης από τις 9 νόμιμες που υπάρχουν ήδη. Σύμφωνα με την τεχνική υπηρεσία είναι το μοναδικό κομμάτι όπου καταργούνται νόμιμες θέσεις στάθμευσης.

Συνεχίζοντας στην οδό Ανοίξεως, από την Καρακωστή μέχρι την Εληάς, στην μελέτη δεν προβλέπεται να υπάρξει καμία θέση στάθμευσης, ενώ το πλάτος του δρόμου από τα 9,5 μέτρα περιορίζεται στα 6,5 μέτρα.
Ακολούθως από το ύψος της οδού Καρακωστή μέχρι την οδό Κουτουνίου, καταργούνται 48 θέσεις που βρίσκονται και στις δύο κατευθύνσεις, ενώ στο τρίγωνο που ξεκινά η οδός Καρακωστή δεν έχει γίνει ακόμα γνωστή η χρήση που θα δώσει ο δήμος για τη στάθμευση των οχημάτων.

Από το Πάρκο Καρατάσου και συγκεκριμένα από την οδό Καρακωστή μέχρι τη Μ. Αλεξάνδρου, καταργούνται 32 παράνομες θέσεις παράνομες, όπου η Τροχαία τιμωρεί τους παραβάτες οδηγούς.

Με πορεία προς την οδό Παύλου Μελά και από την πλευρά της εκκλησίας των Αγίων Αναργύρων παραμένουν κανονικά οι 15 θέσεις όπου επιτρέπεται σήμερα η στάθμευση, ενώ καταργούνται 11 θέσεις από τη μεριά του πάρκου Καρατάσου που είναι παράνομες.

Στη συνέχεια της οδού Ανοίξεως και συγκεκριμένα από τη Μ. Αλεξάνδρου μέχρι τη Γράμμου, δημιουργούνται 43 νόμιμες θέσεις και μία θέση λεωφορείου έξω από το αρχαιολογικό μουσείο, ενώ παράλληλα δημιουργούνται 5 θέσεις ΑμΕΑ. Σε αυτό το κομμάτι καταργούνται 75 θέσεις όπου σταθμεύουν σήμερα οι κάτοικοι της περιοχής.

Από το ύψος της οδού Γράμμου μέχρι την οδό Τρεμπεσίνας καταργούνται 5 θέσεις, ενώ από την Τρεμπεσίνας μέχρι τη Μοράβα καταργούνται άλλες 4 θέσεις που βρίσκονται στις γωνίες των οδών, προκειμένου να διευκολύνεται η κυκλοφορία και να υπάρχει οπτική επαφή των οδηγών που κινούνται κάθετα και κατά μήκος της οδού Ανοίξεως.

Από την οδό Μοράβα μέχρι την οδό Ανεμώνης καταργούνται άλλες 5 θέσεις, από την οδό Ανεμώνης μέχρι την οδό Πίνδου χάνονται 8 θέσεις. Τέλος από την οδό Πίνδου μέχρι την οδό Βενιζέλου καταργούνται άλλες 5 θέσεις.

«Το όφελος του πεζού και το μέλλον της πόλης από τα έργα βάζουν τη Βέροια σε νέα τροχιά όσον αφορά στη λειτουργία και την κυκλοφορία της πόλης» σχολιάζει ο Στάθης Τζωρτζίνης, Στέλεχος Υποστήριξης Έργου Αναπλάσεων.
Την ίδια ώρα, το υφιστάμενο καθεστώς στις οδούς Μ. Αλεξάνδρου και  Τρεμπεσίνας διατηρείται, ωστόσο επηρεάζονται οι θέσεις στάθμευσης στις γωνίες του δρόμου, οι οποίες καταλαμβάνονται με την ανοχή πεζών που αδυνατούν να περπατήσουν άνετα πάνω στα πεζοδρόμια. 

Έτσι, στην οδό Μεγάλου Αλεξάνδρου, από τη Βενιζέλου μέχρι την Ανοίξεως, καταργούνται 12 θέσεις στάθμευσης, ενώ στην οδό Τρεμπεσίνας, από την Κονίτσης μέχρι την Ανοίξεως χάνονται άλλες 10 θέσεις που καταγράφονται στις γωνίες των κάθετων δρόμων.

Νόμιμες θέσεις στάθμευσης που δημιουργούνται

Στην οδό Βενιζέλου όπου σήμερα παρατηρείται συχνά μία άναρχη κατάσταση όταν τα Ι.Χ παρκάρουν ακόμα και πάνω στα πεζοδρόμια, δημιουργούνται 8 θέσεις στάθμευσης από το ύψος της Μητροπόλεως μέχρι τη Μαλακούση και 34 θέσεις από τη Μαλακούση μέχρι την οδό Ρόδων. 

Στην Πλατεία Κόρακα χάνονται 10 θέσεις, ωστόσο δημιουργούνται 2 θέσεις φορτοεκφόρτωσης.
Αντίστοιχα στην οδό Εληάς, όπου από χθες βρίσκονται σε εξέλιξη τα έργα ανάπλασης δημιουργούνται 2 θέσεις στάθμευσης και 3 θέσεις φορτοεκφόρτωσης, ενώ καταργούνται 8 θέσεις στάθμευσης.

Η περιοχή του Αγίου Αντωνίου θα αλλάξει εικόνα καθώς τα ταξί θα φύγουν από την οδό Μαλακούση απελευθερώνοντας μεγάλο κομμάτι του δρόμου, ενώ στο τρίγωνο Αγίου Αντωνίου-Κεντρικής-Μαλακούση, δηλαδή στο χώρο όπου υπάρχουν σήμερα οι δημόσιες τουαλέτες, δημιουργούνται 23 θέσεις στάθμευσης.

"Η πόλη δίνεται στον κόσμο της. Θεωρώ ότι θα υπάρχουν κάποιοι που θα δυσαρεστηθούν με το έργο και άλλοι, κυρίως νέοι που θα ευνοηθούν. Η εικόνα της πόλης θα είναι πλέον προσιτή για όλο τον κόσμο" επισημαίνει στη "Μ" ο Στάθης Τζωρτζίνης, Στέλεχος Υποστήριξης Έργου Αναπλάσεων.

Δεν υπάρχουν σχόλια: