Τρίτη 23 Απριλίου 2013

Δώνης: "Θα πάρουμε το κύπελλο"

Γκερμάν Τσιστιακόφ και Γιώργος Δώνης μίλησαν την Τρίτη (23/4) σε σπουδαστές δημοσιογραφίας και αναφέρθηκαν στο στόχο της κατάκτησης του κυπέλλου, στη φιλοσοφία του ΠΑΟΚ, στον Ιβάν Σαββίδη αλλά και στο χτίσιμο της νέας ομάδας.

Πριν ξεκινήσουν οι ομιλίες στους σπουδαστές δημοσιογραφίας του ΙΕΚ ΞΥΝΗ, ο Γκερμάν Τσιστιακόφ παρέλαβε τιμητική πλακέτα από τον μεγαλομέτοχο της ΠΑΕ ΠΑΟΚ, Ιβάν Σαββίδη και αφού έκανε αναφορά στον γιο του, ο στρατηγικός σύμβουλος της ΠΑΕ ΠΑΟΚ, μεταξύ άλλων, δήλωσε: "Θα ήθελα πω δύο λόγια όχι για μεταγραφές αλλά για την δημοσιογραφία που σπουδάζεται. Επειδή ήρθα από το εξωτερικό είναι δύσκολο να δώσω μία εκτίμηση. Από τους έξι μήνες που είμαι στην ομάδα κατάλαβα ότι δεν μπορείς να ξεφύγεις από την πίεση των ΜΜΕ. Πόσες αθλητικές εφημερίδες υπάρχουν στην Ελλάδα;

Στην Ρωσία υπάρχουν δύο. Δεν θεωρώ ότι αυτή είναι η απαίτηση της αγοράς, να υπάρχουν δεκαπέντε στην Ελλάδα. Υπάρχει ανταγωνισμός και έτσι αναγκάζονται να αναπαράγουν ψέματα. Εγώ έχω έλλειψη της ελληνικής γλώσσας, καμιά φορά αυτό με σώζει. Οι δημοσιογράφοι κινούνται επιφανειακά, χωρίς να θέλουν να ασχοληθούν σε βάθος. Σε αυτό φταίμε και εμείς. Στην εποχή του ίντερνετ ο τρόπος σκέψης έχει γίνει πιο αποσπασματικός. Σήμερα μεγαλώνει η γενιά του F5. Διαρκώς θέλουμε να κάνουμε refresh, θέλουμε διαρκή ανανέωση, δυστυχώς όμως μας ελκύουν περισσότερο τα αρνητικά πράγματα. Αν κάποιοι παίκτες πλακωθούν στα αποδυτήρια, σε 20 δευτερόλεπτα αυτή η είδηση θα είναι παντού. Αν αυτοί οι παίκτες βοηθήσουν άρρωστα παιδιά θα πρέπει να παρακαλέσουμε τα έντυπα για να το δημοσιεύσουμε. Θέλω να σας παρακαλέσω να είστε πάντα επαγγελματίες και να βοηθάτε τους ανθρώπους να σας διαβάσουν. Να τους αντιμετωπίζετε με υπευθυνότητα. Το εύκολο είναι κάποιος να γράφει αυτά που θέλει να ακούσει ο κόσμος. Μου αρέσει, πάντως, που στην Ελλάδα γενικώς υπάρχουν πολλά χαμόγελα και σίγουρα έτσι θα βρεθεί λύση, δεν μου άρεσε που κάποιοι που σίγουρα είναι οπαδοί του ΠΑΟΚ αντιδρούν κάποιες φορές με τρόπο που κάνει κακό στον ΠΑΟΚ".

Τόνισε πως:"Είμαι τα αυτιά και τα μάτια του ιδιοκτήτη, όχι ότι είμαι το... άλτερ έγκο του. Αυτό που μου αρέσει πιο πολύ στον Σαββίδη είναι ότι θέλει να ακούει και ποτέ δεν παίρνει αψυχολόγητα αποφάσεις. Προσπαθούμε η ομάδα να φτάσει να είναι αυτόνομη και ανεξάρτητη με ή χωρίς Σαββίδη. Θέλουμε να φέρουμε την Ανζί εδώ και να παίξουμε ένα φιλικό παιχνίδι, θέλουμε να έρθει ο Ετο και ο Χίντινγκ. Η Γιουβέντους είναι μεγάλη ομάδα, μπορούμε να μάθουμε πολλά, αλλά τους ξεκαθαρίσουμε ότι δεν θέλουμε να γίνουμε ο μικρός αδερφός τους, θέλουμε να φτάσουμε να είμαστε μαζί τους στον ίδιο όμιλο του Τσάμπιονς Λιγκ. Αν δεν βάζεις μεγάλους στόχους δεν μπορείς να τους πετύχεις. Θέλουμε μία ομάδα που να είναι ανταγωνιστική στην Ευρώπη και να κοντράρει και τον Ολυμπιακό, αυτή, άλλωστε, είναι και η εντολή του Ιβάν Σαββίδη".

Ο Γιώργος Δώνης από την πλευρά του είπε: "Το ποδόσφαιρο είναι ένα κομμάτι της κοινωνίας, και όταν η κοινωνία νοσεί δεν είναι δυνατόν να ανθεί το ποδόσφαιρο. Είναι θέμα κανόνων του κράτους. Είναι θέμα που πιστεύω να λυθεί με τις επόμενες γενιές. Είχα την τύχη να ζήσω σε ένα κράτος με κανόνες που είχαν ψηλά την λέξη σεβασμός. Χειροκροτούσαν την ομάδα τους για την προσπάθεια, δυστυχώς εμείς, ακόμη κι εγώ, μάθαμε από μικρά παιδιά να θέλουμε μόνο τη νίκη. Προσπαθώ να περάσω αυτή τη νοοτροπία στο ελληνικό ποδόσφαιρο, δυστυχώς καμιά φορά θυμώνω, αλλά αυτό δεν είναι σωστό, πρέπει να βοηθήσω με άλλον τρόπο. Ο Τσιστιακόφ μου λέει ότι μέσα σε τρεις μήνες κατάλαβε γιατί το ελληνικό κράτος έχει φτάσει σε αυτό το σημείο".

Για τις Ακαδημίες: "Στις Ακαδημίες χρειάζεται προγραμματισμός, όταν γίνεται από ανάγκη συνήθως υπάρχει αποτυχία. Στην Ελλάδα έγινε κυρίως από ανάγκη, η ανάπτυξη των παικτών πρέπει να γίνεται με άλλο τρόπο. Σε άλλα πρωταθλήματα δαπανούνται χρήματα. Θα σας πω για τον γιο μου που είναι στην Γιουβέντους που προτεραιότητά του είναι το ποδόσφαιρο. Από το πρωί βρίσκεται στο προπονητικό κέντρο της Γιουβέντους, θα φάει, μετά θα πάει στον ψυχολόγο και μπορεί να έχει διπλή προπόνηση. Η Ακαδημία του ΠΑΟΚ πάει καλά και είμαστε τυχεροί που κάποια παιδιά τα έχουμε στην πρώτη ομάδα. Εμένα με ενδιαφέρει ποιος θα έχει το ταλέντο. Κάποιος που έχει ταλέντο, όμως, μπορεί να μην είναι έτοιμος τώρα, το σημαντικό είναι να μην τον χάσουμε. Δεν έχει σημασία που κάποιοι παίρνουν περισσότερες ευκαιρίες για παράδειγμα από τον Πόποβιτς, σημασία έχει ο ΠΑΟΚ να μην χάσει τον Πόποβιτς".

Για τις κόντρες του με παίκτες στην προπονητική του καριέρα: "Υπάρχουν παίκτες που έχω μαλώσει, υπάρχουν παίκτες που τους έχω στενοχωρήσει και άλλους που τους έχω κάνει χαρούμενους, στο ποδόσφαιρο υπάρχουν όλα τα συναισθήματα. Σαν ποδοσφαιριστής κοιτάς μόνο τον εαυτό σου, ενώ σαν προπονητής πρέπει να κοιτάς τα πάντα. Είμαι πάντα θετικός και αισιόδοξος και πιστεύω θα κατακτήσουμε το Κύπελλο. Εμείς πρέπει να προετοιμάσουμε κάποιους παίκτες σε πολλά επίπεδα. Οι παίκτες δεν πρέπει να κρίνονται από ένα αποτέλεσμα".

Για τον υποβιβασμό της ΑΕΚ: "Δεν είναι καλό να χάνεται μία ομάδα με τέτοιο λαό, δεν έχουμε την πολυτέλεια αυτή γιατί έχει υποβαθμιστεί το ελληνικό ποδόσφαιρο. Αυτό είναι ανεξάρτητο από ποια ομάδα υποστηρίζει ο καθένας και σε ποια ομάδα δουλεύει. Είναι κακό για το ελληνικό ποδόσφαιρο αυτό που συμβαίνει".

Για τα λάθη του: "Δεν υπάρχει άνθρωπος που δεν κάνει λάθη. Είμαι σκληρός με τον εαυτό μου. Πολλές φορές προς τα έξω μπορεί να βγαίνει μία διαφορετική εικόνα. Υπάρχουν παιχνίδια που τα κερδίσαμε και θεωρώ ότι έκανα λάθη και άλλα που έκανα ότι έπρεπε αλλά τα χάσαμε. Το αποτέλεσμα στο ποδόσφαιρο είναι λίγο περίεργο. Για τον αποκλεισμό από την Ραπίντ ήταν ένα συνδυασμός. Δεν μπορώ να πω ποιο ακριβώς ήταν το λάθος, αλλά ήταν λάθος ο αποκλεισμός".

Για την κορυφαία στιγμή στην διαδρομή του: "Η μεταγραφή μου στην Αγγλία είναι η κορυφαία στιγμή. Ήμουν τυχερός γιατί εκείνο το διάστημα είχα πολλές προτάσεις και ευτυχώς επέλεξα την Αγγλία. Η κατάκτηση του Κυπέλλου με την Λάρισα, επίσης, ήταν σημαντική στιγμή. Προτίμησα να ξεκινήσω από την Δ' Εθνική και μετά από κάποια χρόνια φτάσαμε στην μεγάλη κατηγορία. Κανένας προπονητής δεν μπορεί να προχωρήσει χωρίς τους κατάλληλους συνεργάτες".

Για τον θεσμό του προπονητή: "Αυτή την στιγμή ο ΠΑΟΚ προοδεύει σε πολλούς τομείς. Υπάρχει μία εσωστρέφεια που κάνει κακό, αν σήμερα είναι ο Δώνης, αν αύριο δεν είναι ο Δώνης. Δεν έχει να κάνει με τον Δώνη, το θέμα έχει να κάνει με τον θεσμό του προπονητή. Προσέχω τις επιλογές μου, για μένα δεν μετράει το χρήμα, όσο ήμουν ποδοσφαιριστής έκανα χρήματα, οπότε τώρα κοιτάω το καλύτερο για την καριέρα μου. Δεν έχει σημασία αν κάποιος είναι Ισπανός ή Ιταλός, σε όλα τις εθνικότητες υπάρχουν καλοί, κακοί και μέτριοι. Αν κοιτάς άλλους προπονητές αποκτάς άποψη, το να κάθεσαι σε μία καρέκλα και να λες κάτι για κάποιον είναι το πιο εύκολο, μπορώ να το κάνω κι εγώ. Δεν πηδάς ποτέ από το καράβι, εφόσον η ομάδα σου είναι καλή το πιο πιθανό είναι να δικαιωθείς".

Για το θέμα του Πάμπλο Γκαρσία: "Όταν ένα θέμα δεν έχει την κατάληξη που θέλεις πρέπει να προβληματιστείς. Όχι μόνο για το ζήτημα του Πάμπλο Γκαρσία. Θεωρώ ότι πάντα ο εύκολος στόχος είναι ο προπονητής, πιστεύω ότι σε αυτή την περίπτωση έκανα ότι πέρναγε από το χέρι μου".

Για τους στόχους του ΠΑΟΚ: "Είναι θετικό ότι είμαστε μέσα και στους δύο στόχους του πρωταθλήματος. Εάν δεν τρέξει γρήγορα ο προγραμματισμός θα ταλαιπωρηθούμε, άρα λοιπόν ο προγραμματισμός τρέχει ώστε να μπορέσουμε να κάνουμε δυνατή ομάδα όχι μόνο για την Ελλάδα αλλά και για να κάνει πορεία στην Ευρώπη. Οσον αφορά τους δανεικούς δεν έχει να κάνει μόνο με το εάν είναι καλοί ή όχι, υπάρχει και το οικονομικό".

Πρόσθεσε πως: "Πριν λίγες ημέρες ένα κανάλι ρώτησε την άποψή μου για την ανάλυση που γίνεται στο ποδόσφαιρο. Στην Ελλάδα το βλέπουμε επιφανειακά, δεν είναι απλώς μία καλή σέντρα, το σημαντικό είναι να τελειώσει το πρώτο ημίχρονο και να δεις την ζώνη για παράδειγμα που παίζει ο ΠΑΟΚ με γράφημα. Στην Αγγλία ο κάθε προπονητής μπορεί να ερωτηθεί, αν το πει κάποιος στην Ελλάδα θα θέλουμε να περάσουμε προς τα έξω κάτι κουτσομπολίστικο. Τα επιφανειακά μπορεί να τα βρει κάποιος και στο καφενείο. Την κριτική θα την αποδεχθώ αλλά αυτός που την κάνει πρέπει να γνωρίζει. Το μεγαλύτερο πρόβλημα στην Ελλάδα είναι ότι αφήνουμε τον καθένα στα ραδιόφωνα να μιλήσει και να πει ότι θέλει επειδή αυτό πουλάει. Το αρνητικό είναι αυτό που πουλάει".

Δεν υπάρχουν σχόλια: