Κυριακή 4 Μαΐου 2014

0.15 ευρώ την ημέρα!


Του Ιωάννη Βελέντζα Υποψήφιος Δημοτικός Σύμβουλος Δ.Ε. Βέροιας – "Δράση με Γνώση" 

Δυστυχώς ή ευτυχώς, είναι στιγμές που θυμάμαι κάποιες συζητήσεις από τη δεκαετία του '80 και ξανακάνοντας φορμάτ στο "σκληρό μου δίσκο", τις επαναφέρω. Η μορφοποίηση γίνεται αυτόματα στο μυαλό μου (αυτό το ελάχιστο που διαθέτουμε - μην παρεξηγηθούμε κιόλας!), διαβάζοντας στα ηλεκτρονικά μέσα πληροφόρησης, τα επιτεύγματα που έκαναν οι διάφοροι υποψήφιοι, όπως ο υποψήφιος δήμαρχος Βέροιας που κυκλοφόρησε σήμερα και λίστα.
Αυτές τις στιγμές λοιπόν, δεν με χωρά ο τόπος (πονηρούληδες μην γελάτε για τα κυβικά μου!). Βέβαια κάποιοι θα μου πείτε, εάν δε σου αρέσει, τα κουβαδάκια σου και σε άλλη παραλία. Δεν θα σας ψέξω. Απλώς πριν λίγο καιρό πήρα απόφαση να κάνω μία προσπάθεια, μήπως και αλλάξουν κάποια μυαλά και διασώσουμε κάτι.
Το πρώτο πράγμα που πίστευα ότι θα συμβεί στην τωρινή προεκλογική περίοδο, είναι να έχει αλλάξει ο τρόπος που πολιτεύονται κάποιοι υποψήφιοι. Για παράδειγμα η γνωστή και παλαιότατη μέθοδος "εξαγοράς" ψήφων, πίστευα ότι δεν θα εφαρμοστεί.

Που λέτε φίλοι μου λοιπόν, ένα καλοκαιρινό βραδάκι προς τα τέλη της δεκαετίας του '80, ένας φίλος μου που σπούδαζε στη Μ. Βρετανία, μου έλεγε : "στο εξωτερικό Γιάννη μου, οι πρωθυπουργοί εμφανίζονται μόνο σε εγκαίνια μεγάλων έργων. Για παράδειγμα την "σιδηρά κυρία", την πρωτοείδα στην τηλεόραση, να εγκαινιάζει τη σήραγγα της Μάγχης (μεγαλύτερη υποθαλάσσια σήραγγα στον κόσμο). Ενώ στην Ελλαδίτσα μας, κάθε λακκούβα και εγκαίνια".
Μετά από χρόνια καταλαβαίνω πόσο δίκιο είχε ο φίλος μου. Στην πατρίδα μας, χαρτί υγείας να πάρουν κάποιοι για τους χώρους υγιεινής των δημοσίων κτιρίων, θα το θεωρήσουν επίτευγμα. Μην σας πω ότι είναι ικανοί να κάνουν και καμιά φιέστα, για να προβληθούν.
Και ενώ έκανα την καθημερινή μου βόλτα στο διαδίκτυο (ο κτηνίατρος συνέστησε περπάτημα για την περίπτωσή μου, αφότου με παρέπεμψε εκεί ο ιατρός μου γιατί, λέει, ανήκω πλέον στην κατηγορία των βοδιών), ξαφνικά, πετάχθηκαν μπροστά μου, εκατομμύρια ευρώ. Θαμπώθηκα και στραβοπάτησα. Είχε και μία λακκούβα, βάθους δύο μέτρων και ... πάρτον μέσα τον Βελέντζα. Γερανός χρειάστηκε να έρθει. Τον έστειλε ο δήμος, επειδή είμαι υποψήφιος!
Οι αριθμοί είναι καλοί, όταν δίδονται μαζί τα απαραίτητα στατιστικά στοιχεία και η επεξεργασία τους. Οι τεχνοκράτες πολιτικοί, αυτό πρέπει να κάνουν τη σημερινή εποχή. Όταν μόνο "πετιούνται" νούμερα στον αέρα, ο λόγος προφανώς δεν είναι ... η ενημέρωση των δημοτών!
Έχουμε λοιπόν, 23.000.000 ολόκληρα εκατομμύρια ευρώ στη διάρκεια της τετραετίας (2010-2013), εάν κατάλαβα καλά. Εάν συγκριθούν με τα προηγούμενα έτη, γίνεται προφανές ότι τα κονδύλια έχουν μειωθεί (γενικά και όχι μόνο στη δική μας περιφερειακή ενότητα). Το επισημαίνω αυτό για να σταματήσουν κάποιοι να μοιράζουν υποσχέσεις - έργα, χωρίς πόρους.
Μάλιστα, είκοσι τρία εκατομμύρια ευρώ, έτσι απλά. Ε λοιπόν, και εγώ έτσι απλά θα ... πληκτρολογήσω.
Ο πληθυσμός του νομού, περίπου 140.000 κάτοικοι. Εάν κάθε μέρα δίναμε από 0.15 λεπτά, στη διάρκεια ενός έτους θα είχαμε στο σύνολο (0.15 χ 140.000 χ 365 = 7.665.000 ευρώ), που σημαίνει ότι στα τέσσερα έτη θα συγκεντρώναμε - αποταμιεύαμε 30.660.000, ποσό που υπερκαλύπτει τα δαπανηθέντα.
Για να το κάνω πιο απλό, το ποσό των έργων που καμαρώνουν ορισμένοι, είναι το τεράστιο καθημερινό ποσό των εξήντα λεπτών μιας τετραμελούς οικογένειας. Δηλαδή τρία τσιγάρα την ημέρα, μία ντομάτα, ένα μήλο και ένα αγγούρι, ίσως!
Είναι σα να σας λέω ότι πήρα ένα στυλό για το γραφείο μου, μία γομολάστιχα, μία σελίδα χαρτί.
Επίσης πρέπει να αναφερθεί ότι σύμφωνα με δημοσίευμα εφημερίδας: " Στα 174 εκατ. ευρώ ανήλθε το ποσό που κατάφερε να εκταμιεύσει η περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας το 2013 για έργα και παρεμβάσεις από το ΕΣΠΑ".
Και μια που το έφερε η κουβέντα, ποιος ο λόγος διαγωνισμού για δωδεκαετή μίσθωση διοικητηρίου, αφού θα προκύψει νέος αντιπεριφερειάρχης, σύντομα, και όλα αυτά τη στιγμή που έχει ωριμάσει πλέον η σκέψη - άποψη να παραχωρηθούν στρατόπεδα για χρήση δημοσίων υπηρεσιών;

Δεν υπάρχουν σχόλια: